A Nikken történet
A Nikken Japánban, egy csodálatos vízióval kezdődött. E mai rohanó világban az egészség megvalósításának a feltétele, az élet egyensúlyon való megközelítése. Ez az úttörő koncepció, melynek az elve, hogy az Egészség Öt Pilléren nyugszik vezetett oda, hogy a Nikken egy világvezető iparággá fejlődött a wellness területén, és jelenleg több mint 38 országban van jelen.
A vízió megszületik
Ez a hagyományos japán forró fürdők göröngyös kövezetének a felszíne volt, amit arra terveztek, hogy serkentse a talpak vérkeringését és ellazítsa őket. Ez a gondolat inspirálta az első Nikken terméket…miért ne készítenének egy olyan talpbetétet, amelynek viselete olyan érzés, mint a fürdőmedence kavicsos alja, ötvözve a régi mágnesesség jótékony, frissítő hatásával, mely a Távol- Keleten már nagyon jól ismert? 1973-ban a vállalat neve megfogalmazódik, ami Nikken lesz, két japán szó összetételéből a "Nihon és Kenko", amelynek jelentése: "Japán és egészség".
Terjeszkedés Amerikába
Tom Watanabe 1984-ban csatlakozott a céghez, majd öt évvel később, amikor a vállalat megnyitotta egyesült államokbeli központját, az észak-amerikai ügyletek igazgatója lett. A Nikken, egy los angelesi Wilshire Boulevardon levő kis bérelt irodában kezdte meg tevékenységét öt alkalmazottal. Amilyen kicsi volt a cég, olyan nagy volt az optimizmus. Tom Watanabe Úr bármerre nézett, azt látta, hogy a Nikken óriási változásokat idéz elő az emberek életében. Városról városra szervezték az új Tanácsadók képzését és motiválását, mire a wellness koncepció 1992-re az USA és Kanada egész területén jelen volt, majd 1993-ban eljutott Mexikóba is.
A cég felvirágzása
1996-ban a Nikken az egyesült királysági Milton Keynes-i központtal megkezdte európai tevékenységét. Megint csak az történt, hogy a cég egy kis bázison kezdte meg tevékenységét, amely azonban hamar átlépte az országhatárokat, és nemzetközi szintűvé vált. 1996 végére az Egyesült Királyság és Svédország is csatlakozott a Nikken országok családjához. A következő évben a vállalat tovább terjeszkedett Németországba, Hollandiába, és Olaszországba, valamint megerősítette üzleti tevékenyégét Spanyolországban és Portugáliában. Franciaország 1998-ban csatlakozott a Nikken családhoz, melyet 1999-ben Finnország és Írország követett. A Nikken világszintű terjeszkedésével párhuzamban új termékekkel is bővítették a választékukat. 1999-ben, amikor a 66 millió dolláros beruházásból épült Nikken Világközpont átadásra került a dél-kaliforniai Irvine-ban található vadonatúj Spectrum ipartelepen. Ezzel párhuzamosan a vállalat folyamatosan terjeszkedett Európában: megnyitotta Ausztriát, Norvégiát, Svájcot, Dániát, Belgiumot, Romániát, Magyarországot és Lengyelországot.
Globális terjeszkedés
Napjainkra a Nikken valóban globális nagyvállalattá nőtte ki magát, mely nagyszerű filozófiájának és innovatív termékeinek köszönhetően sok országban népszerűvé vált. Az emberek világszerte magukévá tették az Egészség Öt Pillére és a Nikken Wellness Otthon filozófiát. Az innovatív termékek felfedezése során életvitelükhöz valló hozzáállás is energikusabbá válik, az "egyéntől egyénhez" jellegű értékesítés, valamint a könnyen követhető, könnyen elérhető üzleti lehetőség egy teljesen új életvitelt alakíthat ki.
A Nikken víziója a jövőre nézve azt a tényt hangsúlyozza, hogy a wellness életstílus lehetősége mindenki számára elérhető legyen, bárhol is él a világban.
több infó. NIKKEN weblap:
www.nikkenwellbeing.hu
|