"Senkire sem rdemes az iddet rsznni mindaddig, amg az illet komoly rdekldst nem mutat az ltalad felknlt dolog irnt, s nem kr tovbbi informcit tled. "
A multi-level marketing (MLM) – gyakran nevezik network marketing nven is – egy nem hagyomnyos rtkestsi forma. Nhol tbbszint rtkestsnek vagy hlzati kereskedelemnek fordtjk. A vsrls sztnz marketingformk egy elterjedt vltozata.
Az MLM rendszer lnyege, hogy az rtkests szemlyesen s tbb szinten trtnik. A rendszer lnyegben egy fggetlen termkforgalmazkbl ll hlzat, mely a termket vagy szolgltatst kzvetlenl – direkt mdon – juttatja el a fogyasztkhoz. Az MLM alaptlete: egy termk elgedett fogyasztja a termket tovbbajnlja, ezrt jutalkot kap, s amennyiben azok, akiknek tovbbajnlotta szintn sikeresen tovbbajnljk a termket, azok jutalkbl is jutalkot kap. Ily mdon egy sikeres, tbbszint fogyaszti/gynki hlzatot maga al pt egyn komoly jvedelemre tehet szert, st egy ponton tl mr nem is kell foglalkoznia termkeladssal, mivel a hlzatban lv eladsok jutalkaibl is komoly jvedelemre tesz szert. Ekkor mr csak a hlzatnak fenntartsval, a hlzat erzijnak cskkentsvel kell foglalkoznia.
"A hlzatpts azrt mkdik, mert ez egy emberi kapcsolatokon alapul vllalkozs. Amikor velem valami j trtnik, akkor n sztnsen megosztom azt msokkal, egyszeren elmondom neki. Ez a lnyege a dolognak. Ennyi az egsz."