"Senkire sem érdemes az idődet rászánni mindaddig, amíg az illető komoly érdeklődést nem mutat az általad felkínált dolog iránt, és nem kér további információt tőled. "
A multi-level marketing (MLM) – gyakran nevezik network marketing néven is – egy nem hagyományos értékesítési forma. Néhol többszintű értékesítésnek vagy hálózati kereskedelemnek fordítják. A vásárlás ösztönző marketingformák egy elterjedt változata.
Az MLM rendszer lényege, hogy az értékesítés személyesen és több szinten történik. A rendszer lényegében egy független termékforgalmazókból álló hálózat, mely a terméket vagy szolgáltatást közvetlenül – direkt módon – juttatja el a fogyasztókhoz. Az MLM alapötlete: egy termék elégedett fogyasztója a terméket továbbajánlja, ezért jutalékot kap, s amennyiben azok, akiknek továbbajánlotta szintén sikeresen továbbajánlják a terméket, azok jutalékából is jutalékot kap. Ily módon egy sikeres, többszintű fogyasztói/ügynöki hálózatot maga alá építő egyén komoly jövedelemre tehet szert, sőt egy ponton túl már nem is kell foglalkoznia termékeladással, mivel a hálózatban lévő eladások jutalékaiból is komoly jövedelemre tesz szert. Ekkor már csak a hálózatának fenntartásával, a hálózat eróziójának csökkentésével kell foglalkoznia.
"A hálózatépítés azért működik, mert ez egy emberi kapcsolatokon alapuló vállalkozás. Amikor velem valami jó történik, akkor én ösztönösen megosztom azt másokkal, egyszerűen elmondom neki. Ez a lényege a dolognak. Ennyi az egész."